myperfectway

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Varför måndagar borde vara förbjudna.....

Av Pernilla - 20 februari 2012 18:43

...fast någon gång ska ju ifs vara den första!! Oavsett vad det gäller  
Men iaf, denna måndagen suger verkligen! Ända sedan den började...för det första så räcker tanken på att man ska upp dötidigt för att göra en på icke bra humör...04.50 liksom, hallå eller, det är ju mitt i natten.
Och varje gång jag ska börja tidigt, så sover jag skitdåligt, det gör inte saken bättre heller.

Men iaf...gjorde mig iordning, och åkte iväg. Skulle plocka upp en person på vägen, därav genade jag via det förbannade Tossene! Jag hatar den vägen, och var på dåligt humör redan innan.
Vad händer då, på Tossene vägen..??
JO, jag får en jävla sladd i en kurva  
Det första som slog mig var, bromsa inte! Så det var jag duktig och inte gjorde! Lyckades också parera 4-5 "slängar"...Men sen gick det inte längre, utan dönade rätt ner i diket, pang tjoff!
Jaha..??
Försöker kravla mig ur bilen, inte jättelätt när den står på sne, så bildörren for tillbaks när jag öppnade, rätt över benen, AJ satan!
Lyckas iaf ta mig ur, och går runt för att kika om det blev några skador på bilen...tycker inte det ser så farligt ut.
Men just, hur ska jag ta mig upp härifrån då? Tittar på klockan...05.30...hmmm...Fredrik blir nog glad om jag ringer och väcker han!
Sagt och gjort, ringde och väckte hjärtat...sa lite försiktigt att, duuu jag ligger i ett dike med din bil  
En suck och han lovar att komma och hjälpa mig, wiiee.

Precis när jag lagt på så kommer det en bil, en jättetrevlig man stannar och kommer fram till mig och pratar. Jag säger att hjälp är påväg. Han stannar en liten stund och tjötar, antagligen för att jag inte ska tänka på vad som precis hänt. Han föreslår att jag ska gå till bonden precis runt kurvan och fråga om hjälp..men hallå, klockan är ju bara strax efter halv sex tänkte jag, inte går då jag och knackar på någon dörr då  
Han åker iväg, och jag tackar så himla mycket för att han stannade och kollade läget!

Sen slog det mig att jag borde nog ringa mamma innan pappa hinner göra det. Så jag ringde till hennes jobb och sa vad som hade hänt. Så ser jag att det kommer en bil, så säger till henne att jag måste lägga på för nu kommer Fredrik.
Lägger på luren, fyrar av ett "fjantigt" smile, och vinkar. När bilen närmar sig ser jag att det inte var Fredrik utan en annan bil, han stannar dock och vevar ner rutan.
Hehe, oj hoppsan, förlåt sa jag, jag trodde det var min pojkvän som kom!  
Han frågar om det är okej med mig, och sen åker han igen.

Sen kom hjärtat..kändes liiite dumt att det var hans bil..men bara jag var okej så var det lugnt.
Det gick rätt lätt att få upp bilen ur diket, som tur var. Sen kollade vi skadorna, men det var inte så jättefarligt. "Lite" skev i fram bara   sorry...

Jag åkte iaf vidare till jobbet, blev inte så jätteförsenad trots allt. Dagen har varit otroligt jävla seg verkligen. Har varit skittrött och inte alls på humör.
Ja ja, dagen gick och när jag skulle hem, så tänkte jag att jag bara skulle in på Ica en snabbis.
Tycker att bilen börjar "studsa" lite konstigt...åh nej tänkte jag, du måste skoja...
Parkerar och går ut, jo men visst, punka på ena bakdäcket! Härligt, eller vad?!
Tar upp mobilen och funderar länge innan jag ringer...Hej hjärtat, jag har fått punka 
Jag kan riktigt se framför mig hur stackarn sliter sitt hår, men jo visst, han kommer!

Jag går in på Ica sålänge då tänkte jag. Köpte mig vaniljmunkar och en tidning, lite tidsfördriv tills Fredrik skulle komma. När jag ska betala så tyckte jag att det blev väldigt dyrt..ja ja. det är väl det tänkte jag. Men så får jag se kvittot, 30 munkar?! Haha jag började skratta och sa till henne i kassan att, nog för att jag har lång tid på mig att äta, men 30 stycken det kommer jag aldrig få i mig  
Satte mig i bilen och åt en munk och läste skvallertidning, bra tidsfördriv måste jag säga!
Sen kom Fredrik och bytade däcket på bilen, sen körde vi hem!
Av någon anledning skulle han köra bakom mig, undra om han inte litade på mig efter dagens händelser  

Ja ja, det gick ju bra, och som sagt, någon gång måste man väl prova på det också!
Sen tyckte jag att det var himla schyst gjort utav dom 2 som stannade och frågade hur det hade gått, det är inte många som gör sånt. Så det var dagens positiva!

Nu ska jag lägga mig på soffan, och unna mig lite chips! Det är jag värd tycker jag   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 5 mars 2013 21:47

Varit ledig idag, riktigt gött. Strålande väder, så var verkligen på riktigt bra humör, trots att jag var snor-trött när jag vaknade, 7.20...Gav pissarna lite frukost och sedan gick jag till stallet. Hann fixa till ena stallet innan jag skulle köra v...

Av Pernilla - 28 februari 2013 21:12

Vilket underbart väder det blev idag på dagen! Hästarna njöt för fullt, stod å myste i solen, härligt! Perfect fick sig ett jädra spratt och hade eget race en bra stund, stackars Gwior stod bara å tittade på han    Nisse stod å muckade med Diamanten,...

Av Pernilla - 27 februari 2013 20:25

Ibland kan en ursäkt sitta långt inne, alldeles för långt. Det har tagit en stund för alla att bearbeta allt som hände där och då, men det är sen ett litet tag lagt bakom oss. Jag kände ändå någonstans att JAG personligen ville be om ursäkt också, me...

Av Pernilla - 24 februari 2013 07:50

Fick en sån där oändlig lust att börja blogga igen, undrar var det kom ifrån..?Haha, ja vi får väl se hur detta kommer gå, sist gick det ju inte såå bra ;) Har valt att döpa om bloggen till "myperfectway", av den enkla anledningen att denna blogg ska...

Av Pernilla - 1 mars 2012 10:36

Ja, livet är roligt när man aldrig vet vad som skall hända härnäst. Det är oförutsägbart, massa nya spännande saker händer hela tiden, utan att man vet om man som skall ske.Det var precis så jag kände när jag den 15:e augusti 2010 "bara" skulle se på...

Ovido - Quiz & Flashcards