myperfectway

Alla inlägg den 28 februari 2013

Av Pernilla - 28 februari 2013 21:12

Vilket underbart väder det blev idag på dagen! Hästarna njöt för fullt, stod å myste i solen, härligt! Perfect fick sig ett jädra spratt och hade eget race en bra stund, stackars Gwior stod bara å tittade på han   

Nisse stod å muckade med Diamanten, det är bra, Nisse har kaxat till sig vilket inte gör Diamanten ett dugg, han kan vara rätt dryg ibland   

Annars så har jag haft en riktigt mysig kväll i stallet. Har varit själv då mamma ska jobba inatt och låg å sov. Började med Perfect, tog av han täcket, det är inte så kallt just nu ändå. Idag var han faktiskt, ta i trä, jättemysig att greja med! Stod snällt hela tiden utan att göra något. Hade egentligen tänkt ta ut han på promenad, men då han var så otroligt fin på gången idag så tyckte jag att det räckte.
Sen trimmade jag till Gwior lite, fixade till manen och grejade en stund.
Gick till andra stallet och började med Diamanten, huu vad han fäller just nu, smart då att jag hade på mig en svart fleecetröja..?   Han var lika go som vanligt, ska bara pussas å mysas heeela tiden, helt omöjligt att göra något vettigt med han i närheten!
Trimmade sedan Nisse och Blaze lite, gjorde dom lite vår-snygga sådär   

Håller tummarna stenhårt nu också, har vi tur så händer snart något riktigt roligt!!   

Ovido - Quiz & Flashcards