myperfectway

Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Pernilla - 9 januari 2012 21:53

Japp, så har det då kommit snö, typ 2 månader försenad bara. Det är inte mycket snö, runt 5 cm bara. Men så typiskt. Jag har äntligen fått ljus till paddocken, så jag kan rida även när det är mörkt, så otroligt skönt att inte vara beroende av ljuset längre! Sen har jag också äntligen fått köpt bommar, yeey, så nu ska här hoppas så fort paddocken tillåter.


Imorse innan snön kom, var det fantastiskt härligt väder ute. Ca -4 när jag stod upp. Gav hästarna frukost inne idag, eftersom jag skulle rida. Vid halv elva gick jag ut igen, släppte ut araberna, och sen Diamanten. Gjorde iordning Nisse och red iväg. Om detta vädret fortsätter måste jag då iaf införskaffa broddar! Det var lite isigt på vissa ställen, stackars Nisse gjorde en bambi, såg nog ganska roligt ut ;)
Sen det eviga dilemmat, hästarna ska skos om nu, ska man chansa på att det inte blir mer snö, eller ska man för säkerhets skull skaffa snösulor till dom?

Jag vill ju inte ha sulor om det inte behövs...ja det får jag nog fundera på lite till.


 
Härlig vinterbild på mig och Gwior


 
Dagens status: På bra humör!


Av Pernilla - 9 januari 2012 10:14

Jag ska då göra ett nytt försök med att ha en blogg. Får se hur detta ska gå, hehe ;)

Känner att jag behöver ett place där jag kan skriva av mig ibland, om livets alla funderingar och måsten.


Jag kommer inte att sträva efter att få massa besökare, utan detta är för min egen skull. Om ni sen väljer att följa mig, så är det bara ett litet plus :)


KRAM


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards