myperfectway

Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Pernilla - 11 januari 2012 20:21

Ledig idag då, göttans! Har mest hållt mig utomhus idag, riktigt gott väder hela dagen. Den lilla snön som kom i förrgår är nu helt borta, lite snö i dikena möjligen. Tyvärr lite is istället på sina ställen, gillas inte!

Klockan ringde 8, råkade dock somna om till kvart i nio, oops    Ja ja, upp å väckte morsan, gav katter å hundar frukost, sen gick vi ut å släppte ut tottisarna.
Gjorde klart stallen, sen åkte vi till kvarnen. Haha, ja kvarnen alltså, dom som jobbar där är hur roliga som helst, man har aldrig tråkigt när man åker dit iaf. Det enda tråkiga är att pengarna försvinner, hehe

Väl hemma blev det en fika, sen tog jag in Diamanten. Jag har börjat träningen med att han ska klara sig utan någon annan med när vi är ute och rider. Lättare sagt än gjort, monsterhäst är vad han är!! Grrrrr....
Han tycker verkligen inte om att ridas ute själv, men han ska banne mig lära sig, så det så! Puckohästen fick ett ryck idag och satte full fart ut mot ett gärde, typ biter fast i bettet å ignorerar mig, men, fick stopp på han, sen skulle han takta istället...
Kommer skriva ett eget inlägg om han senare  

Sen tog jag in resten av hästarna, så dom fick middagen. Sen vart det själv dags för käk  
Lite vila på det och sen ut igen.


När jag skall ut i mörkret och rida så är det Nisse som gäller, vilken klippa han är!
Gjorde i ordning han, på med massa reflexer, det kan man inte få för mycket av!! Tog den vanliga rundan när det är mörkt, möter 2 lastbilar som står still, bilarna är igång med fullt ljus, chaffisarna står å tjötar, å Nisse han bara traskar på rätt emellan dom, det är min guldklimp det!  

Sen blev det lite pyssel å plock med araberna en stund.
Och nu, duschen!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards