myperfectway

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Pernilla - 17 januari 2012 17:58

Släppte ut Nisse i paddocken idag och gav han frukost. Gjorde klart stallen, och sen blev det lite frukost även för mig. Hade bestämt att jag skulle ut på nya ridvägar idag. Igår var ju hovslagaren här, Nisse fick skor runt om, äntligen! När jag fick Nisse gick han barfota, vilket inte var bra alls...Han var jätteöm, så jag satte på skor fram med en gång. Det blev betydligt bättre, och han gick fint. Men nu det senaste har han vart öm bak också (inte så konstigt när det är så hårt i backen). Men igår blev det nya dojjor, och jag tror det kommer bli en helt ny häst att rida!  


Så idag iaf, tog jag en ny vända. På med broddar och så red jag iväg, korsade stora vägen och tog mig framåt. Nisse gick framåt precis som vanligt, duktiga pålle  
Idag red jag bara på vägen, men ska se längre fram om man kan hitta någon skogsstig. Idag ville jag mest kolla hur det kändes med skorna, och kolla av han på vägen. Det är en väg som emellanåt är rätt trafikerad, då den leder ner till ett hotell. Men Nisse skötte det fint, även när det susade förbi lastbilar!


 
Min klippa i alla väder!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards